К А Б І Н Е Т О Б Р А З О Т В О Р Ч О Г О М И С Т Е Ц Т В А
Р А Д А К А Б І Н Е Т У
1. Карпенко Ірина Миколаївна – учитель образотворчого мистецтва
2. Галат Неоніла Григорівна – учитель образотворчого мистецтва
3. Воропай Віталіна – учениця 11 класу
4. Неліна Ірина – учениця 10 класу
5. Юркевич Наталія – учениця 9 класу
6. Скорик Анна – учениця 8 класу
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КАБІНЕТУ
Кабінет образотворчого мистецтва та художньої культури створений у Золотоніській загальноосвітній І-ІІІ ступенів школі №6 в 2010 році. Він покликаний сприяти успішній організації педагогічного процесу, створенню оптимального розвиваючого середовища для школярів.
Кабінет має вигляд чистого, світлого та затишного сучасного приміщення.
Він у повній мірі забезпечений сучасною методичною літературою, демонстраційними матеріалами, художніми альбомами, таблицями.
Змінний стенд у вигляді килимка дає учням інформацію про теми, що вивчаються на уроках і є місцем для виставки кращих дитячих робіт.
Виготовлено стаціонарні стенди з теорії образотворчого мистецтва та художньої культури.
За допомогою адміністрації, Піклувальної ради школи кабінет обладнано сучасною демонстраційною технікою: мультимедійним проектором, екраном та ноутбуком. У достатній кількості придбано аудіовізуальні засоби навчання з методичними та дидактичними матеріалами для уроків.
Естетично оформлено змінні виставки: «Роботи обдарованих учнів» та «Українське народне мистецтво».
Кабінет є осередком роботи з учнями по підготовці до позакласних та позашкільних заходів та конкурсів, місцем проведення шкільної та міської олімпіади з образотворчого мистецтва, зустрічей учнів з цікавими людьми. Тут проводяться уроки образотворчого мистецтва та художньої культури, позакласні виховні заходи, уроки вчителів-предметників з використанням ІКТ.
ПЛАН РОБОТИ КАБІНЕТУ
ПЛАН РОБОТИ КАБІНЕТУ
І.
ОРГАНІЗАЦІЙНА РОБОТА
№
|
Зміст роботи
|
Дата
|
Примітка
|
1.
|
Здійснити ремонтні роботи
|
До15.08.2014
|
|
2.
|
Перевірити стан основного
інвентаря
|
До 1.09.2014
|
|
3.
|
Провести інвентаризацію
матеріальних цінностей
|
До 1.10.2014
|
|
4.
|
Озеленити кабінет
|
До15.09.2014
|
|
5.
|
Переоформити та поповнити стенд
«Техніка безпеки»
|
До 1.10.2014
|
|
6.
|
Провести вступний , поточний та
цільовий інструктаж з питань дотримання техніки безпеки
|
До 10.09.2014
|
|
7.
|
Дотримуватись
санітарно-гігієнічних норм
|
Протягом року
|
|
8.
|
Провести роботи по утепленню
кабінету
|
До 15.10.2014
|
ІІ.
НАВЧАЛЬНО – МЕТОДИЧНА РОБОТА
№
|
Зміст роботи
|
Дата
|
Примітка
|
1
|
Організувати забезпечення
кабінету:
-
підручниками;
-
навчальними посібниками;
-
методичними посібниками;
-
матеріалами передового педагогічного досвіду
|
Протягом року
|
|
2
|
Поновити навчально-методичні
експозиції:
-
«Сьогодні на уроці»
-
«Критерії тематичного оцінювання
|
До 1.10.2014
|
|
3.
|
Оформити папки:
-"Тестові завдання"
- "Методичні матеріали"
|
І семестр
|
|
4.
|
Систематизувати матеріал:
-для проведення самостійних робіт
-тематичних атестацій
-роздатковий матеріал
-демонстраційний матеріал
|
І семестр
|
|
5.
|
Придбати новий
навчально-демонстраційний матеріал
|
Протягом року
|
|
6.
|
Поповнювати бібліотечку
кабінету
|
Протягом року
|
ІІІ.
ПОЗАКЛАСНА РОБОТА
№
|
Зміст роботи
|
Дата
|
Примітка
|
1.
|
Організувати виставку робіт
обдарованих учнів
|
Протягом року
|
|
2.
|
Організувати виставку малюнків
«Кращі на уроках»
|
Протягом року
|
|
3.
|
Надавати допомогу у проведенні
шкільних творчих та навчальних конкурсів, виставок
|
Протягом року
|
|
4.
|
Організувати роботу з
обдарованими дітьми
|
Протягом року
|
|
5.
|
Поповнити шкільну виставку
ляльок-мотанок
|
І семестр
|
|
6.
|
Надавати допомогу в оформленні
шкільних заходів
|
Протягом року
|
Паспорт кабінету образотворчого мистецтва та художньої культури
Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6
(2014-2015 н.р.)
1. Загальні положення
Положення про навчальні кабінети (далі – кабінети) розроблено відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» та інших законодавчих актів України.
Дія цього Положення поширюється на навчальні кабінети, що існу¬ють і створюються у загальноосвітніх навчальних закладах.
Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до матеріально-технічного оснащення кабінетів згідно із санітарно-гігієнічними правилами та нормами і є обов'язковим для їх організації в загальноосвітніх навчаль¬них закладах (далі – заклади) незалежно від типу та форми власності.
Кабінетом вважається класна кімната закладу зі створеним навчаль¬ним середовищем, оснащеним сучасними засобами навчання та шкіль¬ним обладнанням.
2. Мета, завдання та основні форми організації навчальних кабінетів
2.1. Основна мета створення кабінетів полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і пов¬ної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року за № 24.
2.2. Завданням функціонування навчальних кабінетів є створення передумов для:
• організації індивідуального та диференційованого навчання;
• реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання;
• забезпечення в старшій школі профільного і поглибленого на¬вчання;
• організації роботи гуртків та факультативів;
• проведення засідань шкільних методичних об'єднань;
• індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його науково-методичного рівня.
2.3. Перед початком навчального року проводиться огляд кабінетів з метою визначення стану готовності їх до проведення занять.
2.4. Державні санітарні правила і норми облаштування, утриман¬ня загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-ви¬ховного процесу мають відповідати вимогам, затвердженим поста¬новою Головного державного санітарного лікаря України № 63 від 14.08.2001 р. (далі – ДСанПіН 5.5.2.008-01), та ДБН В.2.2-3-97 «Бу¬динки та споруди навчальних закладів».
3. Матеріально-технічне забезпечення навчальних кабінетів
3.1. Комплектація кабінетів обладнанням здійснюється відповідно до типових переліків навчально-наочних посібників, технічних засо¬бів навчання та обладнання загального призначення для загальноос¬вітніх навчальних закладів.
Шкільні меблі та їх розміщення у кабінетах (класних кімна¬тах) та майстернях має відповідати санітарно-гігієнічним правилам та нормам (п. 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01) і здійснюватися відповідно до вимог ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних за-кладів».
У класних кімнатах та кабінетах початкової, основної і старшої школи встановлюються шкільні меблі: парти, (одно-) двомісні учнів¬ські столи та стільці учнівські, в кабінетах хімії, фізики та біології – спеціальні двомісні лабораторні столи, прикріплені до підлоги (трьох розмірів за 4, 5, 6-ростовими групами).
Шкільні меблі мають шість розмірів за ростовими групами та мар¬куванням їх у вигляді ліній відповідного кольору. Зріст учнів до 115 см (1-а група) – лінія оранжевого кольору, 115–130 см (2-га група) – фіолетового, 130–145 см (3-тя група) – жовтого, 146–160 см (4-та група) – червоного, 161–175 см (5-та група) – зеленого і більше 175 см (6-та група) – блакитного.
Парти (столи учнівські) повинні бути тільки стандартні, при цьому стіл і стілець мають бути однієї групи (п. 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01).
У кожному кабінеті (класній кімнаті) слід передбачити наявність меблів двох-трьох розмірів з перевагою одного з них або трансформативні столи зі зміною висоти згідно з антропометричними даними школярів. У класних кімнатах повинна бути нанесена кольорова мір¬на вертикальна лінійка для визначення учням необхідного розміру меблів (п. 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01).
3.2. У кожному кабінеті (класній кімнаті) розміщується класна (аудиторна) дошка різних видів: на одну, три або п'ять робочих площу розгорнутому або складеному вигляді.
Середній щит класної (аудиторної) дошки на три або п'ять робо¬чих площ може бути використаний для демонстрації екранно-звуко¬вих засобів навчання на навісному екрані.
На окремих робочих площах залежно від специфіки предмета мо¬же бути:
• розташовано набірне полотно для демонстрації розрізних кар¬ток зі словами, літерами, складами, реченнями, цифрами та лічиль¬ним матеріалом тощо – для початкових класів;
• нанесено контурну карту України або півкуль – для кабінету географії;
• нанесено графічну сітку для проведення уроків каліграфічного письма – для початкової школи;
• накреслено графічну сітку для побудови графіків – у кабінетах математики і фізики.
Одна з робочих площ може мати магнітну основу з кріпленнями для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій тощо).
Робочі площі на звороті дошки можуть бути покриті білим кольо¬ром для нанесення написів за допомогою спеціальних фломастерів.
Поряд з класною (аудиторною) дошкою в кабінетах галузі техноло¬гій і математики розміщують демонстраційні креслярські інструменти.
3.3. Місця зберігання засобів навчання нумеруються і позначають¬ся назвами на етикетках, що заносяться до інвентарної книги.
3.4. Усі матеріальні цінності кабінету обліковуються в інвентарній книзі встановленого зразка, яка повинна бути прошнурована, прону¬мерована та скріплена печаткою (додаток 1).
3.4. Облік та списання морально та фізично застарілого облад¬нання, навчально-наочних посібників проводяться відповідно до ін¬струкцій, затверджених Міністерством фінансів України.
3.5. Вимоги пожежної безпеки для всіх навчальних приміщень визначаються НАШ В.01.050-98/920 Правила пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України, затверджених спільним наказом Міносвіти України і Головного управління Держав¬ної пожежної охорони МВС України від № 348/70 30.09.1998 р., зареєстрованим у Міністерстві юстиції України за № 800/3240 17.12.1998 р. (зі змінами і доповненнями).
4. Навчально-методичне забезпечення навчальних кабінетів
4.1. Навчально-методичне забезпечення кабінетів складається з на¬вчальних програм, підручників, навчальних та методичних посібни¬ків (не менше одного примірника кожної назви) з предмета, типовими переліками навчально-наочних посібників та обладнання загального
призначення, зразків навчально-наочних посібників, навчального об¬ладнання у кількості відповідно до вимог зазначених переліків.
4.2. Розподіл та збереження засобів навчання і навчального облад¬нання здійснюються згідно з вимогами навчальних програм за розді¬лами, темами і класами відповідно до класифікаційних груп, у кабі¬неті (класній кімнаті), лабораторних приміщеннях по секціях меблів спеціального призначення.
4.3. У кабінеті (класній кімнаті) створюється тематична картоте¬ка дидактичних та навчально-методичних матеріалів, навчально-на¬очних посібників, навчального обладнання, розподілених за темами та розділами навчальних програм. Картки розміщуються в алфавіт-ному порядку.
4.4. У кабінеті фізики, інформатики, хімії, майстернях трудового навчання, обслуговуючої праці має бути інструкція і журнали вступно¬го та періодичного інструктажу з техніки безпеки, пожежної безпеки.
4.5. Додатково кабінети можуть бути оснащені:
• підручниками та навчальними посібниками для кожного учня;
• фаховими журналами;
• інформаційними збірниками Міністерства освіти і науки України;
• бібліотечкою суспільно-політичної, науково-популярної, довід¬ково-інформаційної і методичної літератури;
• матеріалами перспективного педагогічного досвіду, розробками відкритих уроків та виховних заходів;
• інструкціями для виконання лабораторних і практичних робіт, дослідів, спостережень, фізичного практикуму тощо;
• краєзнавчими матеріалами;
• інструментами і матеріалами для відновлення і виготовлення са¬моробних засобів навчання.
5. Оформлення навчальних кабінетів
5.1. На вхідних дверях кабінету повинен бути відповідний напис на табличці з назвою кабінету: «Кабінет образотворчого мистецтва та художньої культури».
Крім того, на вхідних дверях класної кімнати може бути цифрове позначення та літера класу, за якою закріплений даний клас початко¬вої школи, наприклад «9-А клас».
5.2. Для оформлення кабінетів передбачено створення навчально-
методичних експозицій змінного та постійного характеру.
5.3. До постійних експозицій відповідно до спеціалізації кабінету належать:
• державна символіка;
• інструкція з безпеки праці та пожежної безпеки, правила роботи в кабінеті;
• портрети видатних учених, письменників, композиторів.
5.4. До експозицій змінного характеру належать:
• виставка кращих робіт учнів;
• матеріали до теми наступних уроків, орієнтовні завдання тема¬тичного оцінювання, державної атестації;
• додаткова інформація відповідно до навчальної програми, зо¬крема про життєвий і творчий шлях письменників, учених, висвітлен¬ня поточних подій у нашій країні та за її межами;
• матеріали краєзнавчого характеру;
• результати експериментальної та дослідницької роботи учнів;
• результати учнівських олімпіад, конкурсів, турнірів тощо. Мате¬ріали експозицій оновлюються при переході до вивчення нової теми.
5.5. Для розташування експозицій використовуються змінні плас¬тинчасті, перфоровані або решітчасті стенди, що розміщують на сті¬нах.
6. Керівництво навчальним кабінетом
6.1. Роботою кабінету керує завідувач, якого призначає дирек¬тор з числа досвідчених учителів наказом по загальноосвітньому на¬вчальному закладу.
6.2. Завідувач кабінету несе відповідальність за упорядкування, зберігання й використання навчально-наочних посібників, обладнан¬ня та інших матеріальних цінностей.
6.3. До обов'язків завідувача кабінету належать:
• складання перспективного плану оснащення кабінету;
• забезпечення умов для проведення уроків;
• сприяння оновленню та удосконаленню матеріальної бази кабі¬нету;
• систематизація та каталогізація матеріальних об'єктів;
• забезпечення дотримання в кабінеті правил електричної та по¬жежної безпеки, чистоти, порядку тощо;
• систематичне ведення інвентарної книги із занесенням до неї відповідних змін про нові надходження, витрати та списання матері¬альних цінностей;
• керування і контроль за роботою лаборанта, надання йому прак¬тичної допомоги та сприяння підвищенню рівня його кваліфікації.
6.4. Розмір посадового окладу (ставки заробітної плати) за¬відувача кабінетом (майстернею) загальноосвітніх навчальних за¬кладів встановлюється згідно з наказом МОК України № 161 від 29.03.2001 р., зареєстрованим у Міністерстві юстиції України за
№ 303/5494 03.04.2001 р.
6.5. Перспективний план оснащення кабінету засобами навчання та шкільним обладнанням складає завідувач кабінету за погодженням з директором закладу, у разі необхідності (закупівля і встановлен¬ня нового складного обладнання) – з місцевим органом управління освітою, органами державної санітарно-епідеміологічної служби та
пожежної охорони.
Відповідно до Положення про піклувальну раду загальноосвітньо¬го навчального закладу, затвердженого наказом МОН України № 45 від 05.02.2001 р. і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 146/5337 19.02.2001 р., і в межах, що належать до компетенції піклувальної ради, робота і матеріально-технічне оснащення навчальних кабінетів контролюються і спрямовуються піклувальною радою за¬гальноосвітнього навчального закладу
6.6. За згодою директора (заступника директора) закладу примі¬щення кабінетів можуть використовуватись для проведення уроків з інших предметів, виховних заходів, батьківських зборів.
Фото кабінету
Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6
(2014-2015 н.р.)
Прізвище, ім’я завідуючого кабінетом: Карпенко Ірина Миколаївна
Клас, який відповідає за кабінет: немає
Загальна площа кабінету: 32 м2
Столи учнівські - 12
Стільці учнівські – 24
Робочий стіл вчителя – 1
Дошки -2
Навісний екран -1
Технічні засоби навчання: ноутбук – 1
мультимедійний проектор -1
Постійні експозиції: куточок національної символіки, куточок з техніки безпеки, куточок «Критерії оцінювання навчальних досягнень», навчальні стенди «Види образотворчого мистецтва», «Жанри образотворчого мистецтва», «Художні стилі та напрямки», «Художня культура України», «Кольорознавство», «Світлотінь», «Композиція».
Змінні експозиції: «Сьогодні на уроці», «Кращі на уроці», виставка «Роботи обдарованих учнів», виставка «Українське народне мистецтво», виставка книг з образотворчого мистецтва.
8.30-12.30 – підготовча робота учителя
12.30-13.15 – урок образотворчого мистецтва (6-Б клас)
13.25-14.10 – урок художньої культури (9-Б клас)
14.30-16.00 – позакласна робота
Вівторок
8.30-12.30 – навчально-методична робота
1230-13.15 – урок образотворчого мистецтва (6-А клас)
13.30-16.00 – робота з обдарованими дітьми
Середа
8.30-9.15 - урок образотворчого мистецтва (5-А клас)
9.25-10.10 – урок образотворчого мистецтва (5-Б клас)
10.30-13.30 – навчально-методична робота
13.30-16.00 – запис радіопередачі
Четвер
8.30-9.15 – підготовча робота
9.25-10.10 – урок художньої культури (9-А клас)
10.30-13.00 – організаційна робота в кабінеті
13.25-14.10 – урок образотворчого мистецтва (7-А клас)
14.30-16.00 – позакласна робота
П’ятниця
8.30-9.15 – урок художньої культури (10 клас)
9.25-10.10 – урок художньої культури (11 клас)
10.30-12.30 – робота з аудіовізуальними засобами навчання
12.30-13.15 – урок образотворчого мистецтва (7-Б клас)
13.30-16.00 – підготовка до творчих конкурсів
Графік роботи кабінету
Понеділок8.30-12.30 – підготовча робота учителя
12.30-13.15 – урок образотворчого мистецтва (6-Б клас)
13.25-14.10 – урок художньої культури (9-Б клас)
14.30-16.00 – позакласна робота
Вівторок
8.30-12.30 – навчально-методична робота
1230-13.15 – урок образотворчого мистецтва (6-А клас)
13.30-16.00 – робота з обдарованими дітьми
Середа
8.30-9.15 - урок образотворчого мистецтва (5-А клас)
9.25-10.10 – урок образотворчого мистецтва (5-Б клас)
10.30-13.30 – навчально-методична робота
13.30-16.00 – запис радіопередачі
Четвер
8.30-9.15 – підготовча робота
9.25-10.10 – урок художньої культури (9-А клас)
10.30-13.00 – організаційна робота в кабінеті
13.25-14.10 – урок образотворчого мистецтва (7-А клас)
14.30-16.00 – позакласна робота
П’ятниця
8.30-9.15 – урок художньої культури (10 клас)
9.25-10.10 – урок художньої культури (11 клас)
10.30-12.30 – робота з аудіовізуальними засобами навчання
12.30-13.15 – урок образотворчого мистецтва (7-Б клас)
13.30-16.00 – підготовка до творчих конкурсів
ПОЛОЖЕННЯ ПРО НАВЧАЛЬНИЙ КАБІНЕТ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ТА ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ
1. Загальні положення
Положення про навчальні кабінети (далі – кабінети) розроблено відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» та інших законодавчих актів України.
Дія цього Положення поширюється на навчальні кабінети, що існу¬ють і створюються у загальноосвітніх навчальних закладах.
Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до матеріально-технічного оснащення кабінетів згідно із санітарно-гігієнічними правилами та нормами і є обов'язковим для їх організації в загальноосвітніх навчаль¬них закладах (далі – заклади) незалежно від типу та форми власності.
Кабінетом вважається класна кімната закладу зі створеним навчаль¬ним середовищем, оснащеним сучасними засобами навчання та шкіль¬ним обладнанням.
2. Мета, завдання та основні форми організації навчальних кабінетів
2.1. Основна мета створення кабінетів полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і пов¬ної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року за № 24.
2.2. Завданням функціонування навчальних кабінетів є створення передумов для:
• організації індивідуального та диференційованого навчання;
• реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання;
• забезпечення в старшій школі профільного і поглибленого на¬вчання;
• організації роботи гуртків та факультативів;
• проведення засідань шкільних методичних об'єднань;
• індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його науково-методичного рівня.
2.3. Перед початком навчального року проводиться огляд кабінетів з метою визначення стану готовності їх до проведення занять.
2.4. Державні санітарні правила і норми облаштування, утриман¬ня загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-ви¬ховного процесу мають відповідати вимогам, затвердженим поста¬новою Головного державного санітарного лікаря України № 63 від 14.08.2001 р. (далі – ДСанПіН 5.5.2.008-01), та ДБН В.2.2-3-97 «Бу¬динки та споруди навчальних закладів».
3. Матеріально-технічне забезпечення навчальних кабінетів
3.1. Комплектація кабінетів обладнанням здійснюється відповідно до типових переліків навчально-наочних посібників, технічних засо¬бів навчання та обладнання загального призначення для загальноос¬вітніх навчальних закладів.
Шкільні меблі та їх розміщення у кабінетах (класних кімна¬тах) та майстернях має відповідати санітарно-гігієнічним правилам та нормам (п. 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01) і здійснюватися відповідно до вимог ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних за-кладів».
У класних кімнатах та кабінетах початкової, основної і старшої школи встановлюються шкільні меблі: парти, (одно-) двомісні учнів¬ські столи та стільці учнівські, в кабінетах хімії, фізики та біології – спеціальні двомісні лабораторні столи, прикріплені до підлоги (трьох розмірів за 4, 5, 6-ростовими групами).
Шкільні меблі мають шість розмірів за ростовими групами та мар¬куванням їх у вигляді ліній відповідного кольору. Зріст учнів до 115 см (1-а група) – лінія оранжевого кольору, 115–130 см (2-га група) – фіолетового, 130–145 см (3-тя група) – жовтого, 146–160 см (4-та група) – червоного, 161–175 см (5-та група) – зеленого і більше 175 см (6-та група) – блакитного.
Парти (столи учнівські) повинні бути тільки стандартні, при цьому стіл і стілець мають бути однієї групи (п. 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01).
У кожному кабінеті (класній кімнаті) слід передбачити наявність меблів двох-трьох розмірів з перевагою одного з них або трансформативні столи зі зміною висоти згідно з антропометричними даними школярів. У класних кімнатах повинна бути нанесена кольорова мір¬на вертикальна лінійка для визначення учням необхідного розміру меблів (п. 8.2 ДСанПіН 5.5.2.008-01).
3.2. У кожному кабінеті (класній кімнаті) розміщується класна (аудиторна) дошка різних видів: на одну, три або п'ять робочих площу розгорнутому або складеному вигляді.
Середній щит класної (аудиторної) дошки на три або п'ять робо¬чих площ може бути використаний для демонстрації екранно-звуко¬вих засобів навчання на навісному екрані.
На окремих робочих площах залежно від специфіки предмета мо¬же бути:
• розташовано набірне полотно для демонстрації розрізних кар¬ток зі словами, літерами, складами, реченнями, цифрами та лічиль¬ним матеріалом тощо – для початкових класів;
• нанесено контурну карту України або півкуль – для кабінету географії;
• нанесено графічну сітку для проведення уроків каліграфічного письма – для початкової школи;
• накреслено графічну сітку для побудови графіків – у кабінетах математики і фізики.
Одна з робочих площ може мати магнітну основу з кріпленнями для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій тощо).
Робочі площі на звороті дошки можуть бути покриті білим кольо¬ром для нанесення написів за допомогою спеціальних фломастерів.
Поряд з класною (аудиторною) дошкою в кабінетах галузі техноло¬гій і математики розміщують демонстраційні креслярські інструменти.
3.3. Місця зберігання засобів навчання нумеруються і позначають¬ся назвами на етикетках, що заносяться до інвентарної книги.
3.4. Усі матеріальні цінності кабінету обліковуються в інвентарній книзі встановленого зразка, яка повинна бути прошнурована, прону¬мерована та скріплена печаткою (додаток 1).
3.4. Облік та списання морально та фізично застарілого облад¬нання, навчально-наочних посібників проводяться відповідно до ін¬струкцій, затверджених Міністерством фінансів України.
3.5. Вимоги пожежної безпеки для всіх навчальних приміщень визначаються НАШ В.01.050-98/920 Правила пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України, затверджених спільним наказом Міносвіти України і Головного управління Держав¬ної пожежної охорони МВС України від № 348/70 30.09.1998 р., зареєстрованим у Міністерстві юстиції України за № 800/3240 17.12.1998 р. (зі змінами і доповненнями).
4. Навчально-методичне забезпечення навчальних кабінетів
4.1. Навчально-методичне забезпечення кабінетів складається з на¬вчальних програм, підручників, навчальних та методичних посібни¬ків (не менше одного примірника кожної назви) з предмета, типовими переліками навчально-наочних посібників та обладнання загального
призначення, зразків навчально-наочних посібників, навчального об¬ладнання у кількості відповідно до вимог зазначених переліків.
4.2. Розподіл та збереження засобів навчання і навчального облад¬нання здійснюються згідно з вимогами навчальних програм за розді¬лами, темами і класами відповідно до класифікаційних груп, у кабі¬неті (класній кімнаті), лабораторних приміщеннях по секціях меблів спеціального призначення.
4.3. У кабінеті (класній кімнаті) створюється тематична картоте¬ка дидактичних та навчально-методичних матеріалів, навчально-на¬очних посібників, навчального обладнання, розподілених за темами та розділами навчальних програм. Картки розміщуються в алфавіт-ному порядку.
4.4. У кабінеті фізики, інформатики, хімії, майстернях трудового навчання, обслуговуючої праці має бути інструкція і журнали вступно¬го та періодичного інструктажу з техніки безпеки, пожежної безпеки.
4.5. Додатково кабінети можуть бути оснащені:
• підручниками та навчальними посібниками для кожного учня;
• фаховими журналами;
• інформаційними збірниками Міністерства освіти і науки України;
• бібліотечкою суспільно-політичної, науково-популярної, довід¬ково-інформаційної і методичної літератури;
• матеріалами перспективного педагогічного досвіду, розробками відкритих уроків та виховних заходів;
• інструкціями для виконання лабораторних і практичних робіт, дослідів, спостережень, фізичного практикуму тощо;
• краєзнавчими матеріалами;
• інструментами і матеріалами для відновлення і виготовлення са¬моробних засобів навчання.
5. Оформлення навчальних кабінетів
5.1. На вхідних дверях кабінету повинен бути відповідний напис на табличці з назвою кабінету: «Кабінет образотворчого мистецтва та художньої культури».
Крім того, на вхідних дверях класної кімнати може бути цифрове позначення та літера класу, за якою закріплений даний клас початко¬вої школи, наприклад «9-А клас».
5.2. Для оформлення кабінетів передбачено створення навчально-
методичних експозицій змінного та постійного характеру.
5.3. До постійних експозицій відповідно до спеціалізації кабінету належать:
• державна символіка;
• інструкція з безпеки праці та пожежної безпеки, правила роботи в кабінеті;
• портрети видатних учених, письменників, композиторів.
5.4. До експозицій змінного характеру належать:
• виставка кращих робіт учнів;
• матеріали до теми наступних уроків, орієнтовні завдання тема¬тичного оцінювання, державної атестації;
• додаткова інформація відповідно до навчальної програми, зо¬крема про життєвий і творчий шлях письменників, учених, висвітлен¬ня поточних подій у нашій країні та за її межами;
• матеріали краєзнавчого характеру;
• результати експериментальної та дослідницької роботи учнів;
• результати учнівських олімпіад, конкурсів, турнірів тощо. Мате¬ріали експозицій оновлюються при переході до вивчення нової теми.
5.5. Для розташування експозицій використовуються змінні плас¬тинчасті, перфоровані або решітчасті стенди, що розміщують на сті¬нах.
6. Керівництво навчальним кабінетом
6.1. Роботою кабінету керує завідувач, якого призначає дирек¬тор з числа досвідчених учителів наказом по загальноосвітньому на¬вчальному закладу.
6.2. Завідувач кабінету несе відповідальність за упорядкування, зберігання й використання навчально-наочних посібників, обладнан¬ня та інших матеріальних цінностей.
6.3. До обов'язків завідувача кабінету належать:
• складання перспективного плану оснащення кабінету;
• забезпечення умов для проведення уроків;
• сприяння оновленню та удосконаленню матеріальної бази кабі¬нету;
• систематизація та каталогізація матеріальних об'єктів;
• забезпечення дотримання в кабінеті правил електричної та по¬жежної безпеки, чистоти, порядку тощо;
• систематичне ведення інвентарної книги із занесенням до неї відповідних змін про нові надходження, витрати та списання матері¬альних цінностей;
• керування і контроль за роботою лаборанта, надання йому прак¬тичної допомоги та сприяння підвищенню рівня його кваліфікації.
6.4. Розмір посадового окладу (ставки заробітної плати) за¬відувача кабінетом (майстернею) загальноосвітніх навчальних за¬кладів встановлюється згідно з наказом МОК України № 161 від 29.03.2001 р., зареєстрованим у Міністерстві юстиції України за
№ 303/5494 03.04.2001 р.
6.5. Перспективний план оснащення кабінету засобами навчання та шкільним обладнанням складає завідувач кабінету за погодженням з директором закладу, у разі необхідності (закупівля і встановлен¬ня нового складного обладнання) – з місцевим органом управління освітою, органами державної санітарно-епідеміологічної служби та
пожежної охорони.
Відповідно до Положення про піклувальну раду загальноосвітньо¬го навчального закладу, затвердженого наказом МОН України № 45 від 05.02.2001 р. і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 146/5337 19.02.2001 р., і в межах, що належать до компетенції піклувальної ради, робота і матеріально-технічне оснащення навчальних кабінетів контролюються і спрямовуються піклувальною радою за¬гальноосвітнього навчального закладу
6.6. За згодою директора (заступника директора) закладу примі¬щення кабінетів можуть використовуватись для проведення уроків з інших предметів, виховних заходів, батьківських зборів.
Фото кабінету
Аудіовізуальні засоби навчання |
Вивчаю досвід Заслуженого вчителя України Галата М.В. |
Випуск стінгазети до Дня Святого Валентина |
Відкритий урок художньої культури |
Довідкова література |
Експозиції кабінету |
Експозиції кабінету |
Експозиції кабінету |
Змінна експозиція "Українське мистецтво" |
Навчально-ілюстративні матеріали |
Позакласний захід по здоровому способу життя |
Роботи обдарованих учнів |
Немає коментарів:
Дописати коментар